viernes, 24 de mayo de 2013

Amanida de col xinesa




TEMPS: Uns vint minutets
PREU: 3 o 4 euros per persona
DIFICULTAT: Facilíssim
INGREDIENTS:
-Col xinesa
-Soja
-Algues Agar
-Pernil dolç
-Pastanaga
-Salsa agredolça






 L'ingredient principal d'aquesta recepta de cuina oriental és la col xinesa. Si no sabieu per què les vostres amanides xineses no quedaven tan bones com les del restaurant del barri, aquest n'és el motiu. Que no us donin gat per llebre o, en aquest cas, enciam iceberg enlloc de col xinesa. No tenen massa a veure i són incofusibles però és veritat que en alguns blogs o receptaris aconsellen substituir la col xinesa per enciam iceberg que a mi, sincerament, sempre m'ha semblat com menjar un tros de plàstic. Vaja, costa de diferenciar el plàsctic que el recobreix i amb què el solen vendre amb les fulles. La col xinesa té un gust potent i també es pot preparar a la wok. És veritat que no n'hi ha a totes les fruiteries, si no hi ha manera, en trobarreu segur en grans superfícies.




Un cop l'hagueu trobat, fer l'amanida és bufar i fer ampolles. Heu de tallar (ben finets) i barrejar els ingredients: pastanaga, pernil dolç, soja, gambes i algues agar. Les gambes han de ser cuites i pelades, jo les he comprat congelades i precuinades. Les algues agar tenen una lleugera dificultat, perquè quedin bé amb l'amanida, les heu de deixar en remull amb aigua dos o tres hores, són bastant insípides però li donen una textura gelatinosa molt agradable. Jo no en tenia i aquest dia no en vaig posar. Per la resta és tallar a tires fines i barrejar.

Hi queda molt bé una salsa agradolça. Jo vaig fer una vinagreta molt casolana amb oli d'oliva, vinagre blanc, tres culleradetes de sucre i una miqueta de sal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario